Щоб успішно виховати дітей у процесі праці, треба додержувати таких вимог:

1. Використовувати у взаємозв’язку систему засобів трудового виховання: формування системи знань про працю дорослих, трудове навчання, повсякденна самостійна (під контролем дорослих) трудова діяльність дітей.
2. Залучати дитину до сфери реальних, а не штучно придуманих турбот про інших людей, використовувати такі трудові завдання, результати яких мають не просто тренувальне, а й практичне застосування.
3. Добирати для всіх видів праці таке обладнання (за вагою і розміром), яке відповідає віковим можливостям дітей, безпечне у користуванні (у ножиць, лопат, ножів заокруглені кінці і т.ін.), міцне і зручне для тих чи інших трудових процесів; гігієнічне і зовні привабливе. Зберігати обладнання у певному місці, доступному для самостійного користування дітьми (після засвоєння правил безпечного поводження з ним).
4. Забезпечувати розвиваючий характер трудового навчання. У процесі трудового навчання важливо не давати дітям знання у готовому вигляді, бо це негативно впливає на розвиток мислення дітей, їхньої активності, а допомагати їм навчатись, не давати готових рішень того, до чого діти можуть додуматись самостійно, або з незначною допомогою дорослих.
5. Забезпечувати посильність дитячої праці. Небажане як недостатнє навантаження, так і перевантаження. Навантаження (фізичне і психічне) збільшується при одноманітній праці: накривання на стіл, прибирання іграшок та ігрових матеріалів і т.ін. Тому така праця має бути обмежена в часі: 10 – 15 хвилин для дітей молодшого і середнього дошкільного віку і 25 – 30 хвилин для старших дошкільників.
6. Дбати про чистоту приміщення, стежити за його провітрюванням, достатньою освітленістю, нормальною температурою тощо.
7. Регулярно залучати кожну дитину до праці.
8. Використовувати у спілкуванні з дітьми співробітництво, що є альтернативою авторитарній, диктаторській позиції дорослих. Орієнтація на співробітництво з дітьми – одна з головних умов успішного розв’язання зазначених вище завдань. Співробітництво між вихователем і дітьми є формою демократизації і гуманізації їхніх стосунків.

Кiлькiсть переглядiв: 98

Коментарi

Для того, щоб залишити коментар на сайті, залогіньтеся або зареєструйтеся, будь ласка.